Pari vuotta sitten tein itselleni 7/2 -paksuisesta vironvillasta palmikkokuvioisen takin.

 

Kuten näette, se ei istunut ollenkaan eikä sitä tullut kovin monta kertaa käytettyä kodin ulkopuolella. Palmikkokuvio oli kuitenkin sen verran suuritöinen, ettei minulla ollut sydäntä purkaa tekelettä.

Tänään irrotin takista hihat ja napit ja työnsin sen pyykkikoneeseen 40 asteen pikapesuohjelmaan. Hihat irrotin sen vuoksi, että ne olivat sopivat. Minulla kun on tapana tehdä vaatteeseen nähden liian kapeat hihat

 Koneesta tuli ulos 15 % huopunut vaate, joka on minulle juuri sopiva

 

Ja koska olen hätähousu, kuvasin sen heti koneesta otettuani huonossa valossa keittiön lattialla. Pinnan kaunista huopumista ei näistä kuvista näe. Kun vielä höyrytän nappilistaa vähän ja ompelen napit takaisin paikalleen (napinreiät eivät huopuneet kiinni) ja virkkaan kädenteihin jotakin kivaa, tästä saa oikein mukavan liivin.

Kuten otsikosta voi päätellä, huovutusharjoitukseni eivät jääneet tähän. Seuraavan huovuttamani vaatteen kuvaan vasta kun olen kotona valoisaan aikaan, tarkoittanee ensi viikonloppua.

Oikein pirtää talvista viikkoa teille kaikille