Tähän asti siis pinnani piti . Eilen kutitti niin hirveästi multasormea, että oli aivan pakko kylvää muutamia siemeniä: sitruunamelilssaa, tsinniaa, kohtalonkukkaa, sarviorvokkia, samettikukkaa, samettikukkaa, samettikukkaa. Nuo kolme viimeksimainittua sen vuoksi, että löysin avaamattoman pussin viime keväänä ostamiani siemieniä ja kaksi pussillista itse kerättyjä siemeniä - siis sen lisäksi että ostin pussillisen samettikukan siemeniä pari päivää sitten. Minullako huono muisti . Ei kukaan sattuisi haluamaan keltaisia, punaisia tai yllätysvärisiä samettikukan siemeniä...

Samalla kun ostin samettikukan siemeniä, tein myös todellisen Löydön. Olen monta vuotta haikaillut mustanmerenruusun perään ja yhtäkkiä löysin niitä Prismasta . Taas pätee vanha sanonta: ei kannata mennä merta edemmäs siemenkauppaan.

Esikoisen yskä on sen verran sitkeää laatua, että ulkoilun sijaan kävimme viikonloppuna Merimaailmassa. Minun suosikkikalojani ovat rauskut, joista onnistuin saaamaan tällä kertaa jopa pari kuvaa.

Käsityörintamalla on menossa sarjatyö eli olen perustanut tablettitehtaan. Ilmeisesti kun Novita tuo markkinoille Puro-merkkistä lankaa, minä käynnistän tehtaan. Syksyllä tein villa-Purosta jokusen parin huopatossuja ja nyt olen innostunut tekemään Puro Batikista tabletteja. Tässä kolme ensimmäistä:

Vaikka syksyllä vaihdoinkin nimimerkkini Huopatossuseksi, en aio kuitenkaan ottaa uutta nimimerkkiä Tablettinen .

"Vitsien" tasosta päätellen on aika siirtyä lasten seuraan eli untenmaille. Mukavaa kevätviikkoa kaikille!