Malli Novita Kesä 2010 -lehdestä nro 9. Lankana Dropsin Cotton Viscose, langanmenekki 400 g. Puikot Knit Pro pyöröt joustimessa 2 ja pitsiosuudessa 2,5.

Tätä ei ollut kiva tehdä ja aluksi ajattelin etten saa tähän lankaan mitään tuntumaa. Se on liian löysäkierteistä ja jatkuvasti tulee sääpuolia. Paita näytti aivan kamalalta ryttykasalta, mutta kostutus avasi kuviot kauniisti ja kauluskin onnistui epäluuloistani huolimatta. Vaikka paidan neulominen kesti koko toukokuun ja oli takkuista, olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Erityisen tyytyväinen olen saumoihin, jotka sain vuoropistoin melkein näkymättömiksi. Samoin kolmen puikon päättelyllä tuli kauniit olkasaumat.

Kuten kuvassa olevista kottikärryistäkin voi päätellä, puutarhatyöt ovat nyt vapaa-ajanviettotavoista etusijalla. Vähän harmitti ettei esikoinen kuvaa ottaessaan kehottanut minua siirtymään niin etteivät kärryt tule kuvaan mukaan .

Minulle jäi tätä pahuksen lankaa vielä 250 g enkä kuuna kullan valkeana neulo siitä yhtään mitään. Sen sijaan voisin yrittää virkata tai tehdä haarukkapitsiä . Muista Dropsin langoista olen pitänyt kovasti ja tein juuri Delightista mallitilkun esikoisen villapaitaan. Ihana lanka . Ja ohuiden lankojen kausi siis jatkuu: paita tehdään 2,5 puikoilla.

Hyvää yötä ja kauniita unia.