Kuka luuli, että olen retkahtanut pahemman kerran ja käynyt lankakaupassa . Ehei, olen pysynyt tiukasti päätöksessäni että seuraavat lankahankinnat tehdään Tallinnassa helatorstaina. Hankintoja ovat tehneet perheen miehet.

Esikoinen osti uppopumpun, että hän sai kilpikonnansa ulkoterraarioon juoksevan veden. Hankinta on kivien alla piilossa, mutta toimintaidea näkyy. Salama oli niin kiinnostunut uudesta vesialtaastaan, että se piti nostaa pois terraariosta altaan rakentamisen ajaksi.

Kuopus löysi koristeen kukkapenkkiin. Vesiallas on kai alunperin tarkoitettu linnuille, mutta kuopus ajatteli tietysti kissojensa juovan siitä.

Mies osti minulle mieluisan äitienpäivä"ruusun". Minä kun en hirveästi oikeista ruusuista välitä, mutta mustasilmäsusanna on lempikukkiani.

Äitienpäivän kunniaksi pojat järjestivät minulle tulishown. Tässä mallia antaa esikoinen, joka partiolaisena osaa käsitellä tulta. Pojan joukkue voitti lauantaina partiolaisten piirimestaruuskisat ja samana päivänä kuopus osallistui kylmiltään sulkapallon nelinpelikisaan ja sai kaverinsa kanssa pronssia. Mies ja minä teimme ahkerasti pihatöitä ja uskalsin jo istuttaa muutamia esikasvattamiani taimia ulos. Kylvin muutamaan ruukkuun yrttejä, mutta kasvimaan vain käänsin. Se saa vielä odottaa ensi viikonloppuun.

Täksi viikoksi on luvattu jopa minun mittapuullani lämmintä säätä. Uskaltauduin jo kahtena iltana neulomaan vähän aikaa pihakeinussa, kun siihen paistoi aurinko. Sain oman neuletakkini melkein valmiiksi, mutta se kaipaa vielä kaulusta. Hihoihin en ole oikein tyytyväinen, joten mietin vielä kiinnitänkö ne uudelleen vai peräti neulonko pyöriön uudelleen. Vai annanko vain olla (itseni tuntien todennäköisin vaihtoehto ). Aloitin myös kuopuksen opettajalle huivia, joka hyvässä lykyssä valmistuu ajoissa. Huivin dead line aikaistui kahdella vuodella, koska opettaja ei saakaan jatkaa tämän luokan kanssa enää. Ajattelin tehdä huivin kun kuopus pääsee kuudennelta luokalta, mutta se pitääkin saada valmiiksi jo neljännen luokan lopuksi eli täksi kevääksi. Kuopus saa ensi syksynä esikoisen nykyisen opettajan, joten ainakin me vanhemmat voimme jatkaa yhteistyötä tutun opettajan kanssa.

Oikein aurinkoista viikon jatkoa kaikille.