... sillä minä olen valmiina neljän vapaapäivän viettoon  Perhe lähti aamulla miehen sukulaisten mökille Pohjois-Karjalaan ja minä olen koko pääsiäisen ihan yksin (koiran, kissan, kilpikonnan ja kalojen seurassa). Varustauduin perheen lähtöön käymällä kirjastossa ja lankakaupassa.

Myönnetään, että kuva on vähän huijausta. Alpakkalangat on ostettu jo viime syksynä, mutta aion vihdoin ruveta neulomaan niistä liiviä. Mallikin on ollut valmiina jo pari kuukautta, mutta tämä on sellainen työ, joka vaatii ohjeen seuraamista silmukka silmukalta, joten en ole viitsinyt edes aloittaa arkihulinassa. Helmenharmaan puuvillalangan kävin ostamassa Menita Outletista ja siitä on tulossa keväinen pitsineule Novita kesä 2010-lehdestä (malli 9). Kävin myös oman kylän lankakaupassa ja ostin irtopäät hajottamieni tilalle. Olisi kamalaa jos minulla ei olisikaan oikean kokoisia puikkoja pääsiäisneulojaisiini .

Ilmatieteenlaitos lupaili hyviä neulonta- ja huonoja ulkoilusäitä pääsiäiseksi. Meillä on pahimmat kurakelit ja melkein toivon takatalvea - ei vähiten tämän vuoksi:

Näin jokin aika sitten Tarinan blogissa hienon huopahatun, joka Tarikka (Tarinan serkku) oli tehnyt. Tarikka oli niin kiltti, että teki tällaisen hienon hatun minullekin ja vielä lempiväristäni oranssista. Kiitos, Tarikka, hattu on todella kaunis ja juuri sopivan kokoinen.

PItemmittä puheitta siirryn neuleiden ja kirjojen pariin ja toivotan teille hyvää pääsiäistä.