SNY lähetti minulle syntymäpäiväni kunniaksi paketin, josta paljastui vyyhti ihanaa sukkalankaa. Ja ajatelkaas, SNY oli itse kehrännyt tämän langan minulle . Olen ollut todella onnekas, kun olen saanut SNY:kseni Mickin, jonka lähettämät paketit ovat olleet toinen toistaan upeampia.

Omat puikkoni ovat suihkineet joululoman aikana kohtuullisen ahkerasti ja sain valmiiksi Cacaosta tehdyn takin, jonka langanmenekki oli huimat 215 g. Puikkoina käytin Knit Pro Symphonie 4,5 mm pyöröjä. Ohje on Modasta 6/2010, malli 4.

Keveydestään huolimatta tämä on oikein lämmin takki ja uskoisin että sillä pärjään kylmässä työhuoneessani, kun maanantaina taas työ kutsuu.

Sileä neulekaan ei näytä kovin sileältä tästä langasta tehtynä - ja langan rakenne peittää hienosti epätasaisen käsialani .

Ohjeen pitsineule näkyy paremmin koko takin kuvassa kuin tässä.

En löytänyt sopivia nappeja, joten kehittelin napit helmistä. Eivät ole kovin käytännölliset ja taitavat mennä vaihtoon.

Viime vuonna langan osto ei karannut ollenkaan lapasesta. Hankin (ostin tai sain) 11,5 kg lankaa ja käytin vähän yli 12 kg. Varastoni on enää reilut 12 kg, joten eihän minulla ole lankaa kuin vaivaiseksi vuodeksi. Lankakauppojen ale, täältä tullaan .