Tänä keväänä otsikossa mainitut linnut tulivat "väärässä järjestyksessä". Olen yleensä havainnut kirjosiepon ensimmäisenä ja käen viimeisenä. Tänä vuonna käki kukkui jo äitienpäivänä, haarapääsky lenteli katon yllä keskiviikkona ja kirjosiepon näin vasta eilen helatorstaina. Vanha kirjosieponpönttö lahosi ja putosi maahan, mutta onneksi esikoinen teki koulussa linnunpöntön, joka sijoitettiin entisen paikalle. Kirjosieppokoiras on kierrellyt pönttöä ahkerasti, mutta naarasta ei näy vielä. Saa nähdä kelpaako näin uusi pönttö vai pesivätkö tänä vuonna muualla.

Tänään (vasta) tuli heitettyä talviturkki - esikoisen, Nuuskan ja minun. Kuopus kahlasi polviin asti ja istahti nopeasti veteen. Yleensä olemme käyneet kastautumassa jo huhtikuussa, mutta tänä vuonna se jotekin siirtyi ja siirtyi. Tänään vesi olikin sitten jo täysin uimalämpöistä.

Kaksi viime päivää ovat kuluneet pihatöissä. Mies on tehnyt terassia uutta aamiaispaikkaamme varten ja on parhaillaan öljyämässä lautoja. Ehkä saamme katoksen pystytettyä jo sunnuntaina . Minä olen istuttanut esikasvatettuja taimia kukkapenkkiin ja aidakkeeseen. Eilen istutin yrttejä ja kesäkukkia oikein urakalla ja kun työ tuli tehtyä, alkoi kaatosade. Taimiparat . Ehkä vahvimmat kestivät luonnonvoimien koetuksen.

Neuleet eivät ole - yllätys yllätys - edenneet. Yritän saada pitsineulepaitani valmiiksi poikien koulunpäättäjäisiin mutta säiden salliessa teen pihatöitä. Ja tietysi tuo ansiotyökin vie aikaa harrastuksilta .

Toivotan kaikille lukijoilleni helteistä ja aurinkoista viikonloppua. Minä lähden jäätelöautolle